- Home
- Support
- Self Help
- Browse FAQ
- Student Data Package
- Postpaid
- Internet (Broadband)
- 3G Sunset
-
Services
- Best IDD 1310
- Roam-Onz™
- Data Roaming
- IDD
- International Roaming
- Music-Onz™
- U Data Roam 10 and U Data Roam 36
- Video-Onz™
- WiFi Calling - iOS
- App-Onz™
- WiFi Calling - Android
- VoLTE
- Roam-Onz Global™
- OKU Lifetime Rebate
- eSIM
- Auto Debit
- AirAsia WiFi
- Friend Finder
- Data IR
- Huawei P40 Device
- GoInsure 3
- GoLife 10 Perlindungan Tenang Voucher Programme
- U Mobile Self-Registration (eKYC)
- U Mobile Self-Registration (eKYC)
- U Mobile Self-Registration (eKYC)
-
Events & Promotions
- U Mobile Member-Get-Member Campaign
- Prepaid to Postpaid
- Free Daily 1GB Productivity Internet for 24 hours
- Digital Week Campaign
- Value+ Android Promotion
- UM Biz Value+ Android Promotion
- FREE WiFi at PPR
- BIRTHDAY CAMPAIGN
- Value+ iPhone Promotion
- UM Biz Value+ iPhone Promotion
- CreditSOS Raya Campaign
- General Questions of Jaringan PRIHATIN Programme
- Jaringan Prihatin Programme Eligibility
- Jaringan Prihatin Programme Registration
- Jaringan Prihatin Programme - Redemption of Plan Subsidy
- Jaringan Prihatin Programme - Redemption of Device Package Subsidy
- Jaringan Prihatin Programme - Switching Plans & Providers
- Jaringan Prihatin Programme Termination
- Jaringan Prihatin Programme - 2GB PRIHATIN Data
- Soalan Umum Program Jaringan Prihatin
- Kelayakan Program Jaringan PRIHATIN
- Pendaftaran Program Jaringan PRIHATIN
- Penebusan Subsidi Pelan Program Jaringan PRIHATIN
- Penebusan Subsidi Pelan Peranti Program Jaringan PRIHATIN
- 2GB Data Percuma Sejam Sehari Program Jaringan PRIHATIN
- Naik taraf Pelan & Bertukar ke U Mobile
- Penamatan Program Jaringan PRIHATIN
- U Mobile’s Cash Back For a Year Reload Campaign
- Kempen Pulangan Tunai U Mobile Untuk Tambah Nilai Selama Setahun
- Stor Online Program Jaringan PRIHATIN
- Jaringan PRIHATIN Programme - Online Store
- PREPAID HIGH AND LOW RELOAD CAMPAIGN
- CreditSOS Merdeka Campaign
- MERDEKA GIFT SET CAMPAIGN
- RM0.99 Device Offer
- UMerdeka Postpaid Campaign 2021
- UMerdeka Prepaid Campaign 2021
- Samsung Galaxy Z series Pre-Order
- Gimme Gimme Cash
- GoPayz
- GILER FLASH DEAL MALAYSIA DAY CAMPAIGN
- GILER FLASH DEAL 10.10 CAMPAIGN
- RM0 Phones
- MCMC PERANTI KM40
- MCMC FREE 1GB PER DAY
- DEEPAVALI GIFT SET CAMPAIGN
- RM0 Phones for Everyone
- WIN GILER PRIZES CONTEST
- Maybank’s Q4 Reload Promo
- PREPAID M1 RELOAD CAMPAIGN
- GILER FLASH DEAL 11.11 MYSTERY GIFT BOX CAMPAIGN
- iPhone
- General Enquiries
- Service Tax
- Value Added Services
- Others
- Enterprise
Postpaid
Naik taraf Pelan & Bertukar ke U Mobile
Pelanggan yang layak perlu menamatkan Jaringan PRIHATIN anda dengan Syarikat Telekomunikasi sedia ada terlebih dahulu. Setelah selesai, anda boleh mendaftar dengan Syarikat Telekomunikasi baharu dan terus menikmati program Jaringan PRIHATIN
Begantung kepada pelan kontrak dan subsidi pilihan anda, anda boleh menukar sehingga tiga (3) Penyedia Perkhidmatan sepanjang tempoh program Jaringan Prihatin.
Anda dibenarkan untuk menamatkan talian anda pada bila-bila masa. Namun, anda hanya boleh menebus maksimum sekali sebulan sama ada dengan Penyedia Perkhidmatan anda sedia ada atau dengan Penyedia Perkhidmatan lain. contoh: sekiranya anda telah menerima subsidi (untuk pascabayar) atau tebus (untuk prabayar) sebelum anda tamatkan talian ada dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada, ada tidak boleh tebus subsidi RM15 dari Penyedia Perkhidmatan yang lain dalam bulan yang sama.
Ya, pelanggan yang layak masih layak untuk menerima Subsidi bulanan RM15 Jaringan PRIHATIN sekiranya mereka bertukar ke Penyedia Perkhidmatan yang lain. Namun, pelanggan perlu menamatkan servis mereka dengan Penyedia Perkhidmatan sedia ada terlebih dahulu. Walaubagaimanapun, anda hanya boleh membuat pertukaran maksimum 3 kali selepas mendaftar (contoh: Penyedia Perkhidmatan A > Penyedia Perkhidmatan B > Penyedia Perkhidmatan C > Penyedia Perkhidmatan D) sepanjang tempoh program.
Tidak. Pelanggan yang layak tidak boleh bertukar ke Penyedia Perkhidmatan yang lain dalam tempoh 30 hari dari Tarikh pendaftaran?
Ya, selagi pelanggan yang layan bertukar dari pelan prabayar ke pascabayar (atau sebaliknya) yang layak di bawah program Jaringan PRIHATIN
Ya, anda boleh bertukar ke pelan data yang lain selagi pelan itu ditawarkan di kepada pelanggan Jaringan PRIHATIN dan pelan data itu layak menerima subsidi bulanan RM15